Collactions A 13 oktober 2017 Designer Tas

Collactions zoekt Meisjes met Designer Tassen

Wij bepalen het beste verkooppodium voor uw Designer Tas en laten u meekijken naar de biedingen.
Bel (08 - 50 60 70 80), whatsapp (06 - 128 038 72) of mail (info@collactions.nl) ons voor de mogelijkheden.

7 dingen die je moet weten over vintage Designer Tassen:

Hermès

1. De tassen van Hermès zijn de meest gewilde tassen op aarde. De Kelly en de Birkin zijn wereldberoemd dankzij hun heritage en celebs als Victoria Beckham die ze aan hun arm hebben hangen. 
2. De Kelly is vernoemd naar Grace Kelly, die de tas indertijd voor haar buik hield om haar zwangerschap te verbergen. De tas heeft één hengsel en wordt doorgaans open gedragen. De Birkin bag, heeft twee hengsels en is vernoemd naar Jane Birkin.
3. De wachtlijsten voor de Kelly en de Birkin zijn fameus. Maar het bestaan hiervan is deels een mythe, althans: volgens de Amerikaanse auteur van het boek Bringing home the Birkin. Volgens hem bestaat die wachtlijst helemaal niet voor wie 'de formule' kent. En die formule luidt: wanneer je je in een Hermès-winkel een goede klant toont door al verschillende items te hebben aangeschaft zoals een sjaal, een portemonnee en dergelijke, kun je het model vaak wel degelijk meteen aanschaffen - mits je de betreffende uitvoering wilt hebben. Wil je hem in een speciale uitvoering, bijvoorbeeld qua kleur en materiaal, dan ben je wel aangewezen op de wachtlijst.
4. Wat is er nu zo bijzonder aan een Hermès-tas? Elk exemplaar wordt door slechts één persoon gemaakt. Door wie, dat kun je achterhalen door het unieke nummer dat iedere tas krijgt. En elke tas wordt alleen maar afgeleverd als hij perfect is - bij de geringste onvolkomenheid verdwijnt hij (bij wijze van spreken) de prullenbak in. Wist je trouwens dat Hermès een eigen krokodillenfokkerij en een eigen ververij heeft?

Chanel, Louis Vuitton en al die anderen

5. Ook Chanel behoort tot de meest gewilde merken. Begrijpelijk, want net als de Hermès-tassen zijn ze tot in de puntjes volmaakt - en van binnen net zo mooi als van buiten, daar stond Coco Chanel op. Het beroemdste model is natuurlijk de 2.55. De tas heet zo omdat hij in februari 1955 (02.55) werd gelanceerd.
6. Louis Vuitton was het eerste merk dat de kracht van marketing ontdekte. Al decennia terug gaven ze Audrey Hepburn een tas, waarna zij er veelvuldig mee werd gefotografeerd. Tegenwoordig is er geen tassenmerk dat zijn nieuwe modellen níet aan celebrities weggeeft, want aldus ontstaat de gewilde status van it-bag. 

Investering

7. Heerlijk nieuws: de aanschaf van een designertas is een zeer goede investering. In tegenstelling tot andere spullen die hun waarde verliezen wanneer ze gebruikt worden, wordt een designertas van een goed merk - mits in 'mint condition' - alleen maar meer waard.

Bron: JAN Magazine